onsdag 5 februari 2014

Will är hemma <3

När jag gick hem från stallet vid 9-tiden efter en härlig ridtur på stubbfält med Malchic ropade jag lite på Will när jag närmade mig huset. Glädjen och lättnaden när jag hörde honom svara var så skön! Och när jag kom fram stod han vid husknuten, redo att komma in. Trots att han inte varit hemma sedan i måndags var han noga med att gosa med både hundarna och mig innan han åt och drack. Bilden visar hur han snabbt lade sig till rätta, så skönt att ha honom hemma igen <3

2 kommentarer:

  1. Mysigt! Helt otroligt att kan vara så avslappnade med varann, annars trodde jag de måste snudd på vara uppvuxna med varann, eller känt varann länge, för att vara så där. Skaffade valp när jag hade en äldre katt, de var vänner visserligen, men kan inte minnas de låg såhär nära varann, men min katt var extremt feg för både främmande människor och djur. Eller så har jag bara glömt, länge sen! :) /Karina

    SvaraRadera
  2. Ja, relationer mellan hundar och katter är intressanta! Will flyttade in till oss den 16 november och någon mer hundälskande katt har jag inte stött på. Han buffar dem kärleksfullt med sitt huvud i deras ansikte, stryker sig mot dem och vill ligga nära. Första veckan var det mer spänt, men det utvecklades snabbt och visst kan man tro att de vuxit upp tillsammans så gulliga som de är mot varandra...

    SvaraRadera