torsdag 1 maj 2014

Jag har fått min hopphäst!

Idag blev det hoppning igen för andra dagen i rad. Det blir inte många språng och det är inte högt så det är säkert ingen fara... Jag hade inte vågat tro att jag skulle vara på så god väg att få den hopphäst jag drömt om så snabbt.

Igår när vi hoppade i mossen med Helena och Tolstoy tyckte Malchic att det var så kul att han bockade och lade in en extra växel. Han kom rätt varje gång och hoppade jättefint och det var så roligt! Jag älskar ju känslan av att flyga med hästen över hinder, det är något särskilt med det under förutsättning att hästen vill så klart...

Idag blev det terränghoppning med en granne som har connemaraponnyer. Hennes femåriga Iris hade inte hoppat i terräng tidigare och det var nog ett år sedan jag och Malchic var där och hoppade senast. Underlaget är inte det bästa och vissa hinder var borttagna, men det gick bra ändå. Malchic hade svårt med ansatsen och hoppade av för nära, men han stannade inte en enda gång trots att han kom fel och jag är jättenöjd med det! Superstolt över min blivande hoppstjärna <3 Iris var också jätteduktig och skogen är sagolikt vacker precis där. Tillsammans med strålande väder som ändå hade lite svalkande vindar hade man inte kunnat få det bättre...




4 kommentarer:

  1. Härligt, grattis!
    Jättefin bild :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns så härligt :-) Han var dessutom jättefin på hemvägen och vi fick fyra galopper i kanten av grusvägarna...

      Radera
  2. Jätteskoj! Vilka fina marker ni verkar ha att rida i! Lite avis.. ;) Karina

    SvaraRadera