onsdag 30 april 2014

Med Adilliya i mossen

Jag och Helena var med Malchic och Tolstoy i mossen och hoppade och när vi precis var på väg hem kom vi på att vi glömde plocka undan pinnarna som vi hoppat över. Jag kom på att det kunde ju jag och Adilliya gå och fixa när vi kommit tillbaka. Jag var lite osäker på vad Adilliya skulle tycka om att promenera iväg med mig själv och vi har ju bara varit där en gång tidigare med Cilnyi som sällskap.

Jag vet inte varför jag fick den tanken för min prima ballerina följde mig fint från första stund och uppförde sig som en stjärna! Så otroligt duktig hon är och hon brydde sig inte om att vi gick förbi andra hästar som galopperade till staketet och att jag bar runt på långa pinnar i mossen. Vi promenerade väldigt fritt och hon ville helst gå bakom mig, men gick fint vid sidan också på båda sidor och det var verkligen en superhärlig promenad. Vi travade även lite och först förstod hon inte riktigt vad jag menade när jag gick bredvid, men bakom mig kunde hon fritt trava fram och sedan funkade det även att springa vid sidan. Positionerna behöver vi träna på, men det är sådant som man mjukt leker fram, något jag verkligen ser fram emot :-)

Jag tog lite bilder, men tyvärr blev många suddiga så de fick inte vara med...







3 kommentarer:

  1. Allt det där är gamla mattes fel som helst vill att hästarna går bakom.
    Hon lär sig snart vad du vill, en dag trillar polletten ned :)

    Kram från norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ju det och tänkte lite extra på dig där vi gick :-) Ni har verkligen gjort ett fantastiskt jobb, hon är så underbart trygg och följsam. Det där med att helst gå rakt bakom en tror jag även finns naturligt hos hästar för så går de gärna efter varandra och Malchic väljer fortfarande det när han själv får välja och det är klart att man får gå så också. Adilliya gick även bredvid mig och hon förstod hur extra duktig jag tyckte att hon var då :-) Att öva på olika positioner blir bara roligt!

      Radera
  2. Så fin och duktig tjej! :D

    SvaraRadera