lördag 19 april 2014

Renoveringen -Första etappen i renoveringen är klar

I söndags kom pappa på besök och hjälpte till att få upp en spegel i köket för att täcka den tapet som kom fram när han vid inflyttningen rev ner ett köksskåp som jag inte ville ha.
Före...

...och efter. (Det är inte lätt att fotografera speglar.) 
 I måndags kopplades handfatet i badrummet in, liksom badkarsavloppet, tvättmaskinen och en trädgårdskran.
Så skönt att kunna tvätta händerna i badrummet och en enorm lyx med enhandsblandare :-) 

Tvättmaskinen ser ut att vara varmvattenberedarens småsyskon ;-) 

Den här kranen underlättar hästvattningen, ska koppla på en slang också. 
Pappa påbörjade även ett nytt projekt, nämligen en hundlucka. Det var inte lätt och det blev otätt och såg hemskt ut på insidan. Det sattes för med kartong på insidan för att förhindra att det blåser rakt in, men pappa har en idé om hur man ska fixa det så att det blir tätt, snyggt och inbrottssäkert. I onsdags medan Malchic och Adilliya umgicks och betade i min hage fixade jag med fårstängslet som ska vara för hundarna. Jag är så nöjd med att jag lyckades kämpa på och klara det själv, men ångrar att jag inte tog på mig handskar för händerna är såriga av repor från de vassa ståltrådarna...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar