söndag 27 april 2014

Adilliya på promenad och hoppning med Malchic

Jag har promenerat med Adilliya till och från min hage några gånger, men idag var det dags för en lite längre runda. Vi fick sällskap av Helena och Cilnyi och det gick jättebra! Adilliya var mycket mer vaken än tidigare och vi gick förbi andra hästar och stora plastpresenningar för att gå in i en mosse där man på vissa delar sjunker ner en bit i lera. Hon var mycket duktig och jag ser fram emot många långa promenader framöver!

Jag och Malchic gick också till mossen och jag älskar ju att hoppa och hoppas smitta honom med min entusiasm. Jag lade upp fyra hinder och vi hoppade dem på hemväg två gånger. Första gången kom han lite fel på något hinder, men det var så lågt så han lyckades klara det ändå utan att riva. Han hade inte något jättedriv, men gick i bra galopp och jag höll om lite bara för att visa att vi skulle rakt på. Han hoppar fint och jag hoppas att jag kan fortsätta utveckla hans hoppintresse :-) Kanske Tolstoy kan hjälpa till...

1 kommentar:

  1. Härligt med hönsens nya inredning, de verkar trivas bra! Kul med Adilliya och Cilnyi, och skoj med hoppning och Malchic! :) Karina

    SvaraRadera