torsdag 3 april 2014

Renoveringen -Belysningsproblem och krossad vask

Igår var ingen lätt dag...

Det kom fram att eldragningen till belysningen vid handfatet satt på 195 cm höjd rakt ovanför avloppet och spegelskåpet har inte inbyggd belysning. Jag kollade runt som en tok för att komma på en lösning för spontant kände jag att man hade kunnat ha belysningen bredvid skåpet, men det gick ju inte nu. Man kunde ju inte sätta spegelskåpet så lågt att lampan satt över heller, men jag och byggaren kom parallellt på att man kan dra elen genom skåpet och ha belysningen på spegelskåpet. Byggaren hade redan monterat skåpet och meddelade att det var sex centimeter mellan skåp och tak. I lampaffären var det en utmaning att hitta någon som skulle passa, men till slut hittade man en. Skönt att slippa välja iallafall ;-) Det var svårare att välja taklampa... Jag är väldigt osäker på vad jag tycker om den, men det är samma märke och stil som den andra lampan och det är ingen tråkig plafond. Vi får se...

Byggaren hörde även av sig för att meddela att vasken var i tusen bitar när de öppnade kartongen... Jag önskade att han skojade men det var ju andra april och inte så skojigt... Det blev till att åka hem efter jobbet för att hämta vasken och åka tillbaka förbi Lund till Ikea i Malmö och byta den till en hel. Jag som hade tänkt ha tid för ridning... Det blev dock live-webinar med Karen Rohlf efter Ikeabesöket, medan jag skruvade ihop lådorna till badrumskommoden.

Det var härligt att se hur de kopplat in varmvattenberedare, dusch- och badkarsblandare samt toalettstol. Även kommod och spegelskåp var uppsatt och varmvattenledningar var kopplade till köket! Ursäkta de dåliga bilderna som beror på bristande ljus. Det kommer bli bättring ;-)





4 kommentarer:

  1. Åh, alltid är det nåt så man måste tänka om och hitta nya lösningar hela tiden! Men så snyggt det blir! Tjusigt! :D Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! När jag beklagar mig lite så säger alla att det är så det är att ha hus... Nu oroar jag mig över att det verkar lite otätt vid skorstenen så byggarna ska titta på det imorgon för det finns vattenspår på ovanvåningen. Panik!?! I sådana sammanhang känns en krossad vask som ingenting...

      Tack! Det känns som att badrummet kommer bli bra :-)

      Radera
  2. Sååå fint gumman, problem är till för att lösas, i alla fall är det så enkelt när det är andras:) Det är jobbigt nu men det ordnar sej, jag lovar....det är som en förlossning Elin man kommer inte ihåg det jobbiga efteråt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack mamma! Det kändes bättre när jag pratat med dig. Känns betryggande med de orden från en så klok barnmorska <3

      Radera