torsdag 3 april 2014

Äntligen mer normal vardag :-)

Efter dagar av lägenhetsfotografering, möbelmontering och ikeabesök blev det idag en skön vardag om man bortser från oro över vattenläckage vid skorstenen och elektrikern som ringde och meddelade att det är något rejält problem med elen för jordfelsbrytaren bryter strömmen när den kopplas in...

Efter jobbet åkte jag inom byns smådjursfoderaffär och köpte kattmat, kattsand och hundben. Sedan blev det hundpromenad och efter det lagades linssoppa till middag innan ridtur och hästpyssel. Malchic var jätteduktig och vi red på ett stort fält. Det blev en fin galopp utan bockningar på hemvägen och han var lagom framåt mest hela tiden. Vi träffade på en tjej på en arab och vi pratade en stund. Hon verkade jättetrevlig och Malchic uppförde sig :-) Medan jag var i stallet gnagade vovvarna på rökta märgben, en riktig favorit. Will mös i fönsterkarmen...





2 kommentarer:

  1. Så fint och nästan somrigt det ser ut! Tänk att läckage och elfel är världsliga saker, men förstår det är riktigt jobbigt! Kram! Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är verkligen härligt med ljuset och grönskan som vaknar! Jag har kommit på att jag har så mycket att glädjas åt och vara tacksam över och jag vet att det löser sig så jag har faktiskt lugnat mig... Som du säger är det världsliga saker. Kram!

      Radera