måndag 21 april 2014

Friendly game med Adilliya

Idag fick Adilliya komma in i stallet och äta lusern och mineraler. Lite ryktning blev det också och hon lyfte hovarna så fint, lite som att det var lättare att koordinera rörelserna idag än igår ;-)

När vi kom ut på gårdsplanen kom jag på att vi kunde göra lite friendly game för att stärka hennes förtroende för mig och jag fick syn på en staketstolpe som jag svingade runt lite omkring henne och över henne utan att nudda. Hon brydde sig inte det minsta och verkade inte ens undra vad jag höll på med. Efter det såg jag ett hästtäcke som jag började göra samma sak med och även det gick hur bra som helst. Det prasslade och rasslade med spännena och jag lät täcket röra henne lugnt utan att hon brydde sig om det. Superroligt! Hon är verkligen trygg i sig själv och litar på att världen är en härlig plats utan ondska. Så underbart <3 Jag ska göra mitt bästa för att vårda förtroendet väl och jag ser fram emot vår fortsatta resa och träning!

4 kommentarer:

  1. Adilliya vekar så trygg med sådana övningar :)

    Önskar jag tagit mig mer tid för sådant, men det är som du säger, att hon är trygg. Hon är inte frånkopplad, utan registrerar vad som händer, blinkar, tuggar, spänner vissa muskler, men är helcool =)

    Hennes lillasyster fick hovvård i dag, och hon skötte sig så fint så, utan storasysters närvaro. Första gången vi verkat henne utan Adilliyas stöd. Livet går märkligt nog vidare ;)

    Kramar från norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon har full koll på vad som händer, men litar på att det inte är farligt. Så skönt med Maronya!
      Kramar från södern :-)

      Radera
  2. Det är underbart med en sådan tillitsfull, vänlig och cool mentalitet.
    Sådan är vår vovve Emma också:) Den skall man ta vara på och vårda !
    Tittar in här var dag hos er på bloggen :)

    SvaraRadera
  3. Så härligt! Våran har inte alls varit lika trygg med sånt, alla gånger. Saker över kan vara rovdjur som kastar sig över en ju.. ;) Hästätande tigrar! Men nu har han börjat förstå att saker inte är så farliga som de kan verka.. ;) Karina

    SvaraRadera