fredag 11 april 2014

Vattenproblem :-(

Jag är stolt över att jag lär mig nya saker av att bo i mitt lilla hus och det är genom svårigheter man lär sig mest känns det som.

Jag hade tvättat flera maskiner tvätt i Lund så när jag kom hem från jobbet hängde jag upp det mest överallt i huset trots att jag vet att det inte är bra för huset med sådan fuktbelastning. Jag lagade mat och diskade när det plötsligt blev helt strömlöst... Jag ringde elbolaget samtidigt som jag kollade om grannarna verkade ha el vilket de hade så jag misstänkte att felet var hos mig. Jag är inte så teknisk och hade inte lärt mig hur den nya elcentralen fungerar, men spakarna var på samma håll så det verkade ju vara som det skulle. Efter samtal med elektrikern, som var fantastiskt hjälpsam trots att jag ringde på en fredagskväll, förstod jag att jordfelsbrytaren hade brutit strömmen och att något med vattenpumpen var problemet. Jag som hade tänkt duscha både mig och hundarna innan vi bäddade ner oss i nytvättade lakan. Efter en stund fick jag igång vattnet ändå, men sedan bröt jordfelsbrytaren igen. Efter ett tag fick jag ännu en kort stunds fungerande vatten och lyckades fylla en vattenbringare. Min teori är att luftfuktigheten ställer till det och jag hoppas att det löser sig imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar