söndag 27 april 2014

Fixardag

Idag kom pappa på besök och vi har fixat en massa :-) Pappa satte direkt igång med att fixa färdigt hundluckan så att den ser okej ut på insidan och har en låsfunktion. Det blev jättebra och jag har börjat öva hundarna på att använda den. Jag satte igång med att fixa grinden till staketet och jag är mycket nöjd med min enkla, funktionella och stilrena lösning. Därefter lyckades jag få igång gräsklipparen som ingick i husköpet och klippte gräset på tomten medan vovvarna njöt av att vila i gräset och gå runt och lukta. Det är så underbart att ha en trädgård och att se hur hundarna njuter, jag blir helt varm i hjärtat! Efter en lunch bestående av pannkakor gjorda på hönsen första ägg fixade vi i hönshuset. Jag hade redan förstått att bokhyllan som jag satte in i morse inte fungerade så vi sågade av den och satte den liggande istället med en list i framkant för att ge stöd och hindra halmen från att ramla ut. Pappa satte fast hasparna som jag köpt för att kunna stänga hönshuset smidigt och säkert och vi satte även en lång hasp som låser dörren i öppet läge på ett smidigt sätt. Vi satte även in fler sittpinnar och de blev snabbt omtyckta :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar