torsdag 24 april 2014

Äggtjuv

Någon har tagit ägg i hönshuset och då jag bor så avsides känns det inte som att det är en människa. Gissar på skator och hoppas att jag ska lyckas överlista dem. Till slut överlistade jag mössen med hjälp av Will, men att hålla borta skator vet jag inte om det finns något passande djur för ;-) Jag har låtit ett par ägg ligga kvar i hönshuset så att hönorna blir hjälpta att välja en bra plats, men igårkväll fanns där inte minsta spår av ägg trots att det fanns tre stycken på morgonen. Idag lät jag hönshusporten stå på glänt så att hönsen bara precis kan ta sig in och ut. Det verkar ha hjälpt för nu kunde jag precis skörda två nyvärpta ägg :-) Håll tummarna för att äggtjuven håller sig borta...

4 kommentarer:

  1. Skyll på skatorna, jag tror du försöker komma på en strategi för att lura din delägare i hönseriet....:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert... Ja, det är ju dina höns med så du får hjälpa till att överlista tjuven!

      Radera
  2. Bättre äggen försvinner än hönsen! ;) Kram! Karina

    SvaraRadera