söndag 30 augusti 2015

På stubbfält med handhäst igen

Det var länge sedan jag och Malchic hade med oss Adilliya som handhäst, men nu när det finns många härliga stubbfält att rida på är det verkligen lockande att ta med den norrländska skönheten så hon var med ute både i fredags och igår. I fredags var det nästan mörkt när vi kom iväg och jag vet knappt om Adilliya gått på det fältet tidigare, men de var så duktiga båda två. Malchic lyssnar så fint på känsla och sits och Adilliya följer med efter. Jag känner mig så trygg med de två och trots att det mörknade och jag borde ha haft reflexer så kändes det okej då de är så lyhörda och det var bara en kort sträcka längs vägen på hemvägen.

Igår blev det en längre runda och vi red förbi busiga hästar i en hage men de skötte sig utmärkt. På hemvägen kom Adilliya på att hon kunde stanna och äta gräs lite vilket satte Malchic på prov då jag fick spjärna och dra i henne från hans rygg, men han är otrolig i sitt samarbete med mig och räddade mig från att nästan glida av när Adilliya hade stannat väldigt bestämt. Över lag gick det dock jättebra och vi travade även flera sträckor båda turerna. Så härligt och vi var mycket nöjda alla tre!





2 kommentarer:

  1. Jättehärligt! Gorby är också jätteduktig som handhäst, men Skrufa ser det som en möjlighet att tävla, så jag har gett upp det. Gorby fick rädda oss genom att springa framför och stanna henne. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imponerad av Gorby! Han och Adilliya är så förståndiga♡

      Radera