lördag 2 januari 2016

Adilliya har fått en sadel

Adilliya fyller snart fyra år och inridning närmar sig vilket både hon och jag ser fram emot. I mellandagarna inhandlades hennes sadel som jag hade tittat ut sedan ett tag. Det är en Ghost Roma vilket är en bomlös sadel likt Sensation ride som jag har till Malchic, men den passar även hästar med mer manke och den har dessutom ett lägre pris. Jag tycker inte att den är alls lika snygg som sensationsadeln, men den fördelar tryck jättebra och passar Adilliya fint, vilket är huvudsaken. Till sadeln har jag en Grandeurvojlock precis som den jag har till Malchic och de är jättebra.

Jag har provat rida Malchic i Ghostsadeln en gång och blev verkligen förvånad över hur lik Sensationsadeln den kändes trots att den ser ut att inte alls ge samma nära känsla då den är mer uppbyggd. Det ska bli kul att se vad jag och Adilliya kommer att tycka om sadeln framöver, men det bådar gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar