söndag 31 januari 2016

Adilliyas fyraårsdag!

Idag fyller Adilliya fyra år och det är en riktigt stor dag som jag sett fram emot länge. Alla hennes födelsedagar betyder mycket för mig, men i och med att hon fyller fyra känner jag att inridningen kan börja. Hon känns väldigt mogen och harmonisk i kroppen även om hon förhoppningsvis växer en del till och hon är redan större än Malchic. Mentalt har hon ju alltid varit väldigt trygg, klok, lugn och otroligt förståndig. Den senaste tiden har hon varit piggare och mer alert och det är verkligen härligt att se henne sådan och inte alltid bara så förståndig, lugn och mild. Unghästar växer ju mycket vilket tar på krafterna och hon har haft otur med hovbölder och annat, men nu hoppas vi att hon får vara pigg och kry.

Efter en långrykt och mys blev det en härlig promenad på stubbfält i blåst och lite hagel, men det störde inte oss. Det blev mycket trav och hon fick beta gräs och festa på morot och jag tog lite bilder. Hon var precis lika pigg, alert och lyhörd som hon varit på ridbanan på torsdagen och lördagen och det var riktigt kul!






När vi kom hem fick vi hjälp av Helena med de första övningarna inför uppsittning. Vi började med att jag hängde lite över hennes rygg för att vänja henne vid tyngden och jag trodde inte att hon skulle bry sig om det, men det kändes konstigt när tyngden kom även om kliandet och kelandet var mysigt. Lite övning blev det och det gick lugnt och fint och sedan fick jag hålla och Helena hänga. Det var mer naturligt tyckte Adilliya som är van vid att ha sin älskade matte vid sin sida. Det ska verkligen bli kul att fortsätta utvecklas ihop och se till att behålla vår kontakt även när jag så småningom bärs av min älskade ballerina. Stort grattis till min lilla tjej som börjar bli stor ♡

2 kommentarer:

  1. Stort lycka till med inridningen! Det kommer säkert gå jättebra, och er fina kontakt är en extra fördel.

    Trodde jag kommenterade här på Adilliyas födelsedag, men uppenbarligen glömde jag det. Tur det kommer fler ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Adilliya hälsar och vi är så glada över våra framsteg :)

      Radera