tisdag 3 maj 2016

Första galoppen på Adilliyas rygg

I söndags var jag och Adilliya ute med Helena och Cilnyi som promenerade. Adilliya var pigg och glad och när jag suttit upp vid en härlig gräsväg skrittade vi först en stund och sedan fick Helena och Cilnyi gå i förväg medan Adilliya fick beta lite. När jag bad Adilliya gå igen var tanken att vi skulle se om hon ville galoppera och efter några travsteg flöt hon in i en väldigt mjuk och rytmisk galopp. Den var mycket bekvämare än jag hade föreställt mig och hon verkade ha så lätt för galopp. Det bådar gott för framtiden och för bågskytte :)

Galoppen var riktigt fin och stabil och jag tog de långa tyglarna i ena handen och smekte henne mjukt på halsen med den andra och berömde med lovord. Så fantastiskt att få uppleva hennes galopp från ryggen och att det gick så bra! När vi närmade oss Helena och Cilnyi bad jag henne försiktigt sakta av och hon var otroligt lyhörd och mjuk även i avsaktningen. Jag är så lycklig över min lilla stjärna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar