tisdag 10 maj 2016

Valpmys

På Kristihimelsfärd den 5 maj åkte jag 6 timmar till min jaktlabradoruppfödare för att få träffa valparna och deras fina mamma, som inte var där vid mitt förra besök.

Valparna var helt underbara och först fick de äta lite mat på altanen. Kullen består av fyra gula och fyra svarta valpar och en av de tre gula tikarna är min Mojka. Alla valparna ska få namn på M och jag önskade namnet Mojka som en hyllning till Malchics mamma som bar det namnet. Det betyder liten flicka på ryska och hör verkligen ihop med Malchics namn som betyder liten pojke. Det känns så rätt och av en händelse så hade Mojka även en strålande vacker gul färg precis som gula labradorer.

Jag satt länge med de tre gula tikarna och den ljusaste var jättepigg och leksugen och charmade mig totalt. Den mörkaste med markering bak på ryggen var den som sov mest och den aningen ljusare med markering på nacken sov också mest men vaknade till och gnagde lite på mina fingrar innan hon somnade om. Jag satt hos dem i flera timmar och det var helt underbart att se deras totala oemotståndlighet.

Ljusaste

Mörk med markering på nacken

Mörkaste med markering bak på ryggen

Uppfödaren kommer att välja vem som är min Mojka och oavsett vem av dem det blir är jag världens lyckligaste nyblivna matte när jag hämtar min lilla flicka den 29 maj.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar