fredag 28 november 2014

Sweden International Horse Show I Friends arena

Igår började den enorma Sweden International Horse Show i Friends arena och innan lunch idag bar det av dit med tåget direkt från jobbet för att vara på plats i Svenska basjkirhästföreningens monter. På morgonen hade jag inhandlat fem kilo snickers för att ha i montern så vandringsryggsäcken var välpackad... Resan gick bra och det var en fantastisk dag med underbara människor och hästar. Mush, en 17-årig basjkirvalack som jag haft nöjet att rida på turridning på Basta Basjkir för något år sedan, var vår rasrepresentant på plats och han var en stjärna! Jag passade på att gosa lite extra med honom när det var lugnt i montern, men det var inga långa stunder för det var mycket folk som vi lockade att svara på frågesport och köpa tidningar för att vinna turridningar.  En kort matpaus fick jag och då gick jag till funktionärsläktaren och fick se legendariske John Whitaker som var första felfria på en tidshoppning. Jag har svårt för att titta på hoppning för många ryttare tar så mycket i hästarna och det känns inte harmonisk, men John red riktigt trevligt och jag tänkte tillbaka på då han och sagolika Milton var ute på tävlingsbanorna. Jessica Almenäs och Henrik Jonsson kommenterade i högtalarna och hans meriterlista är otrolig. De nämnde dessutom att han började rida för brittiska landslaget redan det år Jessica Almenäs föddes, det vill säga 1975, vilket gör en lite mållös.

Jag hade även förmånen att få se den avslutande showen och det var häftigt! Verkligen showigt med bland andra hästar och motorcyklar i samspel...

Det blev en sen dag och snart är det dags att gå upp igen för en heldag på Friends arena. Det ser jag fram emot!



4 kommentarer:

  1. Oj vad kul att du kan vara där på Friends arena :) Det hade varit så kul att se era fina hästar (Basjkirer). De verkar vara så kloka dessutom. Ät nu inte för många av chokladen själv ! (skämt)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har verkligen varit jättekul och du får se till att träffa basjkirer någon annanstans! Snickersen var populära och jag såg till att jag inte åt en enda faktiskt för det är så svårt att sluta då och jag hade med mig en massa annan choklad som jag åt :)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, det var superkul och jag har upplevt så mycket roligt!

      Radera