torsdag 8 september 2016

William är för alltid i mitt hjärtan ♡

Williams kroniska njursjukdom gick till slut inte att stoppa. När han hastigt blev sämre och det inte fanns mer man kunde göra kom en veterinär hem till oss och han fick somna in hemma i lugn och ro. Will var den som öppnade mitt hjärta för katter på riktigt och jag saknar ord för att beskriva de starka band vi fick. Jag förtjänade inte en så bra katt. Jag hade ju lätt accepterat en osocial och till och med aggressiv katt, men jag fick den mest kärvänliga och gosiga man kan tänka sig. Som följde med fritt på hundpromenader, kom på inkallning, älskade att ligga i knäet och gosa och som dessutom älskade hundarna och även försökte gosa ihjäl dem. Samtidigt var han den mest skickliga jägare och dödade råttor på löpande band. Stilig, stolt och nöjd som en prins var han, min finaste William, som från första stund lystrade till sitt namn och alltid pratade tillbaka när man pratade med honom. Han finns för alltid i mitt hjärta och jag är för alltid tacksam över att han valde mig att bli hans...



1 kommentar: