måndag 19 oktober 2015

Adilliya är inte helt kry

Adilliya har de senaste veckorna inte varit helt hundra och det började med att hon en dag haltade något på ena bakbenet i trav, men sedan kunde hon galoppera glatt utan hälta dagen efter och det kändes lite diffust och förhoppningsvis övergående. Jag tänkte att hon skulle få vila upp sig och ta det lite lugnt, men hon ville så gärna busa med de andra hästarna när det var dags för bete om dagarna så riktig vila blev det inte. Man såg ingen riktig hälta och det kändes inte så allvarligt att jag ville dela av henne från de andra hästarna. Hon är ju dessutom väldigt förståndig så jag tror att hon lyssnar på sin kropp även om hon busar till det med lite bakutsparkar och galopper emellanåt.

När hon verkat bättre i flera dagar hade hon plötsligt flera ytliga sparksår på bakbenen och gick sämre igen. Ingen riktig hälta, men hon går lite stelt och är fortfarande lite besvärad av att lyfta bakhovarna. På onsdag kommer equiterapeuten och jag hoppas att Adilliya snart dansar med total lätthet igen.

Igår hade Adilliya gjort sig fin i leran ♡






3 kommentarer:

  1. Hoppas hon kryar på sig snart! Kram Karina

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt med hältan :(
    Hoppas hon strax blir helt bra igen, kram!

    <3

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag är så dålig på att uppdatera bloggen... Adilliya har inte visat tecken på hälta på länge nu och equiterapeuten gjorde gott. Så skönt!

    SvaraRadera