onsdag 14 oktober 2015

Småkycklingar på söndagsmiddag

Småkycklingarna är så sociala, små och söta att jag tänkte att jag kunde ta med två av dem på söndagsmiddag med familjen. Jag valde den svarta med lite ljust i ansiktet och den lilla rödbruna som båda är lite favoriter. De behöver ju ha varmt så de fick vara i en sportbh. Bilfärden gick bra och de bajsade inte på hela resan. Väl framme ville flera hålla och gosa och det var bara någon som blev nedbajsad annars gick det bra att torka av och tvätta händerna. De pep ganska mycket emellanåt och mamma tyckte att jag skulle försöka ha dem någon annanstans medan vi åt, men lågenergilampor ger ingen värme och att ha dem i ugnen kändes för makabert även om man kunde ha väldigt låg värme. De fick vara i sportbhn helt enkelt, men precis när jag satt tallriken på bordet och skulle sätta mig ner lyckades den ena kycklingen kravla ut och den föll rakt på tallriken. Jag fick snabbt upp den och försökte torka den ren från brunsås, men vilken chock! Efter denna incident fick de faktiskt vara i ugnen en stund med luckan lite öppen och vi kollade hela tiden så de hade det bra vilket de hade. Min familj har lite konstig humor och ville först döpa dem till Chicken och Nugget, vilket jag fick halvt panik över, men efter magplasket fick den ena heta Brunsås. Så nu kallas de Nugget och Brunsås... Nugget betyder ju faktiskt klimp som i guldklimp och det är ju inte helt fel, men hur ska det gå med mitt Astrid Lindgrentema?



2 kommentarer:

  1. Nu förstår nog alla varför jag älskar Söndagsmiddagar <3

    SvaraRadera
  2. Såna raringar! :) Karina

    SvaraRadera