lördag 10 oktober 2015

Adilliya har haft sadel

Jag och Adilliya har mest tränat lastning på sistone och det går bra. Jag får skriva om det någon dag, men idag fick hon prova ha sadel på sig för första gången och jag tänkte att jag kunde dela med mig av några bilder. Jag tänkte att det inte skulle vara några problem för hon har ju haft reflextäcke och gjordar på utan minsta tveksamhet. Sadelintroduktionen gick precis så smidigt som jag förväntat och det var egentligen inget som jag tänkt träna på för det dröjer till nästa år innan det blir inridning och jag tror som sagt inte att det är något som Adilliya behöver mycket tid för att bli bekväm med. Anledningen till att hon fick ha på sadeln idag var att jag skulle flytta Malchics sadel hemifrån till stallet och Adilliya kunde hjälpa till så jag slapp bära...

Det var precis efter betet och man ser att Adilliya är sömnig och vill sova middag, men hon verkade nöjd och hon vill alltid hitta på saker med sin matte...




1 kommentar:

  1. Hon är så duktig och trygg! :) Bra med bärhjälp också. :) Karina

    SvaraRadera