söndag 20 december 2015

Hästhelgen

Igår var jag och Malchic på långtur med Helena och Tolstoy och det var superhärligt! Det var så längesedan sist, men  Malchics kondition var imponerande. En härligt fartfylld ridtur och det blev ett litet terränghopp också :) Det var sista dagen av musikhjälpen 2015 som jag lyssnade på under delar av turen då jag promenerade med Malchic och jag budade även hem ett signerat fotografi av Måns Zelmerlöw från hans musikvideo till Broken parts till förmån för musikhjälpen. Jag älskar verkligen musikhjälpen och saknar dess ständiga sällskap nu när sändningen är över. Skönt att det blir ett nytt musikhjälpen 2016.

Denna bild får symbolisera utsikten från Malchics rygg, även om den togs förra helgen då jag och Malchic var ute med Helena och Cilnyi.


Idag var det Adilliyas tur att komma ut på en ordentlig promenad efter hovbölden och det var en jättetrevlig promenad med grannhästen Loke. Det blev lite uppspelt förbi några småhästar som showade i en hage och Adilliya är så vacker när hon kråmar sig. Hennes svävande steg när hon taktar är också helt sagolika och trots att hon är uppspelt är hon alltid med mig så jag behöver inte oroa mig över att hon ska bli för uppspelt eller bli okontaktbar. Det är en härlig känsla och jag är så stolt över min ballerina. Hon lugnade sig snabbt och det var en behaglig promenad. Hon gick på helt obekymrat och det var skönt att komma igång igen efter hovbölden.

Hon ville blunda på alla bilder och gör inte henne rättvisa, men klart ni får se ändå...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar