torsdag 2 juli 2015

Skrållan visar bäbisarna världen

Skrållans bäbisar växer så det knakar och idag tänkte jag att de skulle få gå lösa utomhus en stund. Skrållan är en extremt dedikerad mamma och hon vaktar ungarna så väl att jag skulle bli förvånad om någon skulle komma åt att skada dem. Den enda hon vill ha med i uppfostran av bäbisarna är Emil , som ju är deras pappa. Det var verkligen tydligt att hon ledde dem till Emil när de släpptes ut ur sin utehage av pallkragar och nättak. Sandbadande skulle de genast lära sig tyckte hon och hon sprätte även runt ordentligt och visade hur man letar mat ute i det fria. Som en riktigt ansvarsfull mor visade hon barnen i säng tidigt, men hon hade satt sig på översta sittpinnen och dit upp kunde de små så klart inte ta sig. Hon kom ner och jag vallade in dem i hundburen för annars hade nog inte de andra hönorna fått komma in över huvud taget för gud nåde den som ens tittar på Skrållans bäbisar...

Se så stora de blivit! 12 dagar gamla...



När jag kom in i hönshuset såg jag först bara dessa tre...

...men sedan såg jag Skrållan som satt och kallade...

2 kommentarer: