söndag 14 juni 2015

Energipåfyllning när man behöver det som mest

Veckan har varit mer hektisk än vanligt och jag har sovit för lite och så som det kan vara. Det är då små stunder av energipåfyllning gör som mest nytta och i torsdags när jag kom på att jag skulle behöva hämta ett grattiskort hemma tog jag spontant Malchic för att rida hem och hämta det. Jag hade jeans och var inte klädd för ridning, men med bara hjälm och repgrimma gick jag ut i hagen, hämtade Malchic och gav mig iväg. Det var en superkort barbackatur, men det var precis vad jag behövde och vi galopperade och red runt lite i hagen hemma hos mig innan jag parkerade honom vid ytterdörren när jag gick in och hämtade kortet. Det är härligt att känna att vi båda njuter av sådana små infall och att få beta lite är den ultimata belöningen för Malchic. Jag får alltid en sådan härlig känsla av lugn, energi och harmoni när jag kommer upp på Malchics rygg och det gör underverk även i regnrusk och storm. Torsdagskvällen var dessutom en av de mest fantastiska försommarkvällar man kan tänka sig och trots en tuff vecka saknar jag ord för min tacksamhet och lycka över mitt paradis...






2 kommentarer: