måndag 11 augusti 2014

Adilliyas skräck...

Jag har undrat om det finns något som kan skrämma min trygga norrländska ballerina som gång på gång visar prov på sin visdom och sitt lugn. Jag förundras och imponeras varje gång trots att jag borde ha vant mig vid det här laget.

Nu har det dock kommit fram att det finns en sak som skrämmer henne... Skördetröskor! Det är ju inte så konstigt med tanke på hur enorma de kan vara här i Skåne och även de andra hästarna tycker att det är läskigt när de kommer för nära. Med anledning av skördetröskskräcken har vi gått och tittat på skördetröskor i arbete och när matte är med är det inte så läskigt. Dock dök det upp ett helt gäng getingar precis när skördetröskan var vid oss och det kändes inte helt optimalt, men hon verkade inte koppla ihop det. Idag körde en skördetröska precis utanför hagen utan att det blev någon större uppståndelse och det känns toppen!


4 kommentarer:

  1. Oj vad Adilliya är lik sin mor! <3

    Ja skördetröskor har hon ju sett och varit nära när de passerat. Dock finns det ju inte en chans att så där stora tröskor skulle ens få plats på grusvägen här! På ett vis är det ändå skönt att hon visar att hon reagerar på någonting, och att det går att träna bort.

    I övrigt är jag nu rätt säker på att Adilliya och Cilniy får ett gemensamt halvsyskon nästa sommar. Tova är väldigt go' och tillfreds med livet, ett tydligt tecken på att hon är dräktig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt med ett litet halvsyskon! Vi håller alla tummar här nere! :-)

      Radera
  2. Min kommentar om att Adilliya är lik Tova grundar sig på bilderna i senare inlägget om invigningen av nya hagen. Inte någon rädsla för skördetröskor alltså ;)

    Kram Disa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra :-) Visst är de lika, så vackra <3

      Radera