söndag 24 april 2016

Bästa ridturen med lycklig Adilliya

Alla ridturer med Adilliya har varit fina och hon är ju så duktig, trygg och snäll, men i veckan var vi ute i mossen med bara Helena och Nimrod och hon var så lycklig! Det kändes som att hon var väldigt nöjd med att vara ensam häst ut och när jag satt upp i sadeln kände man hur hon njöt av friheten. Hon var så pigg och glad men ändå lyhörd och det var helt underbart! Hon travade glatt efter Helena och där det var lite läskigt gick hon fram utan att tveka och  jag kände bara hur hon var lite spänd och mer alert. På hemvägen frågade hon om vi skulle galoppera, men det var precis innan stället där hon tyckte det var läskigt så vi höll oss till trav. Jag var helt varm och lycklig i varje cell efter denna underbara ridtur! Undrar om denna ridglädje är kopplad till sällskapet eller om hon kan vara lika lycklig och framåt när hon har hästkompisar med sig? Oavsett var det en underbar känsla som vi bär med oss ♡



På bilderna ber jag Adilliya att stanna så att vi inte kommer för nära fotografen det är därför jag tar i tyglarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar