torsdag 7 april 2016

William i högform

William blev snabbt bättre efter njursvikten och trots att hans njurvärden inte är bra så mår han strålande och gosar, fångar möss och njuter av våren. Han gick snabbt upp i vikt och värdena går på rätt håll med specialkosten. Vid senaste återbesöket i måndags var han bättre enligt veterinären och han protesterade när han skulle hållas fast i handduk för att ta blodprov vilket känns som ett friskhetstecken :) Han är ju verkligen världens snällaste, men vildkatten i honom kan lockas fram om han ska tvingas till något han inte vill. Njurvärdena visade sig tyvärr vara något sämre än senaste återbesöket, men det kan kanske bero på den ökade andelen möss och råttor i den annars specialanpassade dieten...

Jag har stora problem med råttor i lilla hönsgården och är glad att jag åtminstone verkar ha fått ut dem från själva hönshuset. Senaste veckan har jag fått många råttor i fällorna som jag placerat i den stängda hönsgården nattetid. Jag önskar att jag hade lyckats fånga dem i burar för att slippa döda dem, men de har inte gått i dem så jag fick till slut ta till fällor för det var ohållbart. Fällorna har gillrats med Paradispraliner vilket kan rekommenderas!

Döm av min förvåning när jag i morse hittade en råttfälla med en råtta i vardagsrummet där Will brukar lägga sina jaktbyten?!?!? Jag fick verkligen inte ihop det först, men sedan gick det upp att han måste ha hoppat in i hönsgården och sedan hoppat ut med råttan och tillhörande råttfälla och fått in den genom hundluckan och allt. Det är en hög hönsgård så jag trodde verkligen inte att katter kunde ta sig in, men nu får jag sluta ha fällor där och låta Will sköta det. Jag är så tacksam över att han inte blev klämd i någon fälla!!! Min fine jägare ♡




2 kommentarer:

  1. Duuuktige Will :))

    SvaraRadera
  2. Haha! Så sött! Mina faveroller tar möss. Mycket bra eftersom vi inte kan ha katt pga allergi.Karina

    SvaraRadera