måndag 25 april 2016

Första pilarna i galopp

En vardagskväll i början av förra veckan tog jag med Malchic ut för att skjuta lite pilbåge. Fokus låg på Malchics träning och min teknik var verkligen inte bra. Jag hade inga måltavlor framme för det blåste för fullt och jag bara skjöt i den mjuka marken. Malchic ville såklart beta när han i början fick tillfälle, men sen övade vi i galopp och då hade han inte tid att äta och vi var på grus. Han var verkligen jätteduktig och jag kunde krångla med att ladda och få iväg pilar utan att behöva ägna mig åt honom mer än att vara del av hans rörelse. Han brydde sig inte det minsta om att jag skjöt pilar och att det lät trots att det bara var andra tillfället han såg pilbåge och pilar, men han brydde sig inte första gången heller så det var väl inte så oväntat.

Vi galopperade fram och tillbaka för en liten väg flera gånger och vi gjorde jättefina galoppfattningar, som vi haft jättesvårt för fram till nyligen. När vi skulle vända fick jag hjälpa till med tyglarna, men det är något vi kan öva på och egentligen är det ingen fara om man behöver använda tyglarna då. Att öva på olika ställen och att han inte får beta även om det är gräsunderlag är något att öva med Malchic, annars är det mest jag som behöver öva på tekniken med pilbågen både från marken och från hästryggen. Så himla rolig träning!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar