torsdag 31 mars 2016

Bågskytte hemma

Precis innan påsk kom äntligen min pilbåge, pilar och koger med posten. Jag visste inte vilken båge det skulle bli utan litade på att Emil skulle hitta en bra. Jag trodde att det skulle vara en Kaya-båge i klarblått eller klarrött, men när den kom visade det sig vara en Nomad i vackra naturfärger och den matchade den stickade ulltröjan som jag köpt för att ha när jag skjuter. Helt perfekt! Kogret som Emil gjort matchade också och var verkligen superfint!

Jag har övat lite nästan varje dag och tror att det är bra för att utvecklas utan att överanstränga sig och tummen behöver nog härdas lite långsamt trots att jag oftast tejpar den. Jag har gjort ett mål av hösilageplast i soppåsar och skjuter från ganska kort håll, men pilarna åker mycket i marken så jag använder än så länge bara 3 av mina 12 pilar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar