tisdag 15 mars 2016

Ridtur med mina två ridhästar

En lycka med att ha två hästar är att kunna rida ut med vänner på besök och min ena syster har längtat sedan Adilliya kom för nästan två år sedan. I söndags var det äntligen dags för första ridturen med mina båda ridhästar och min syster red Malchic, som var mycket nöjd och duktig. Min syster har ridit honom innan, men då har jag haft fokus på honom så han fick stort ansvar genom att min syster skötte allt med honom själv och det gick jättebra. Han verkade mycket stolt!

Jag promenerade mest med Adilliya för det var en rejäl runda och hon rids inga långa stunder än. I skogen satt jag upp från ett stengärde och hon stod fint trots att ingen stod vid hennes sida som stöd. Det blev en liten trav som gick fint och sedan kom det två bilar bakifrån. Jag märkte att hon funderade lite på bilarna för det var väl ovant att jag inte var vid hennes sida, men hon kände mitt stöd från ryggen och gick så fint. Snart kände jag att det räckte för dagen och vi promenerade och joggade vidare hem bakom min syster på Malchic.

Tänk att min lilla tjej blivit så stor att hon är ridhäst!




2 kommentarer:

  1. Ja Lina var så nöjd ,du har snart en hel ridskola kanske...

    SvaraRadera
  2. Så duktiga! ��

    SvaraRadera