tisdag 29 mars 2016

Lättridning i mossen med Adilliya

På påskaftonen var det äntligen dags att rida Adilliya igen och vi fick sällskap av promenerande Helena och Tolstoy. Vi höll till i mossen och det var jättehärligt. Då jag var borta förra helgen var det två veckor sedan sist och underlaget var inte lika plant och slätt hela tiden så det märktes att hon behövde koncentrera sig lite.

På en jämn fin sträcka sprang Tolstoy och Helena i förväg och när jag frågade om Adilliya ville trava så gjorde hon det fint och försiktigt. Jag satt först ned som innan, men tänkte att lättridning nog ändå vore skönt för henne och mycket riktigt trivdes hon jättebra med att jag hjälpte till med takten. Det är en avvägning det där med för- och nackdelar, men jag känner att lättridning blir det mycket av framöver. Jag kommer att vara noga med att växla sittben så att hon stärks på båda sidor och jag tror att det kommer bli bra! Hon har en härligt luftig trav :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar