söndag 1 november 2015

Adilliya helt kry igen

Equiterapeuten hittade inget allvarligt, men en liten stelhet i länden mjukades upp och sedan dess har jag inte sett någon stelhet eller tillstymmelse till orenhet i rörelserna. Förra helgen var vi ute på promenad tillsammans med grannen och hennes nordsvensk igen och idag blev det lite promenad och övningar på stubbfälten. Adilliya vill alltid hitta på saker och kommer man med en grimma är hon snabbt där för att be om att få följa med. Så har hon varit även när jag tyckte att hon gick lite orent och jag tyckte att hon skulle vila. Trots att hon vill hitta på saker så känns det inte som att hon samlar på sig överskottsenergi eller blir frustrerad och det är skönt. Idag märkte jag dock att hon vilat länge och hon var piggare än vanligt och behövde påminnas lite om att inte tacklas i traven och hur man flyttar för små tryck. Det var ju verkligen länge sedan vi tränade sådant och jag är så glad att hon har energi och vilja! På sistone har vi fokuserat på lastningsträning och det har gått jättebra, men sedan har hon vilat i flera veckor på grund av att hon inte varit helt hundra och då har det bara blivit de dagliga promenaderna till och från betet. Det känns bara hälsosamt att hon är pigg på att hitta på mer och att det märks. Känns härligt att kunna komma igång med träningen igen och då ska det inte bara bli lastningsträning. Hoppas hennes energi håller i sig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar