onsdag 25 november 2015

Flög med Malchic i snön

Snön stannade inte länge men efter helgens snöoväder var måndagen underbar. Helt vindstilla med solsken, kall och krispigt vacker. På kvällen var det stjärnklart och månen lyste upp så att det inte kändes som att solen gått ned sedan länge när jag och Malchic begav oss ut. På vägen var det egentligen riktigt halt, men det var inte långt till fältet där jag tänkt rida och Malchic är så säker på foten att jag red hela vägen. På fältet var det rejält med snö och skare. Malchic pulsade glatt fram och det var en helt underbar ridtur med mycket fart. Trots snön och skaren flöt han fram i energisk och bekväm trav. Han brukar ta sig fram väldigt markbundet i trav vilket säkert är en del av hemligheten till hans otroligt mjuka trav. Jag tror att jag tidigare har skrivit om att han har många typer av trav. Nu fick han lyfta ordentligt på benen och han var full av positiv energi precis som jag så det gick undan. Så snabb och mjuk att vi flög både i traven och galoppen. Jag kan inte förklara hur, men det är sådant som ger mig ofantligt med energi och glädje! Särskilt när jag inte ridit på länge känner jag törst efter att få komma upp på hästryggen och ladda energi. Jag behöver det för att må bra och är så tacksam över mina underbara hästar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar