söndag 1 november 2015

Nya ridrepgrimmor

Tyglarna till Malchics ridrepgrimma har sedan länge varit sönder och jag har länge velat unna mig nya grimmor till både Malchic och Adilliya. I helgen har de invigts och de verkar passa bra. Jag köpte även tyglar i matchande färger, men jag är inte helt säker på vad jag tycker om dem. Det är tunt rep med knutar för bättre grepp och jag har ännu bara ridit med dem en gång samt lett häst med dem. Ridningen kändes mycket bättre än att leda och grimman hade även tendens att snurra när man ledde Adilliya som ville prova beta när jag hade tänkt annat. Jag får prova vidare och se vad jag tycker. Jag tyckte iallafall att hästarna var mycket tjusiga i sina grimmor och Adilliya passade väldigt bra i Malchics med.









1 kommentar:

  1. Jättefina! Den vi hade på Gorby från Hööks satt illa, han kunde få repet i ögat om man inte såg upp. Kändes som om knuten på nosdelen kom för högt upp, kanske för att han hade ganska bred nos. Sen är det svårt med passform om de inte tillverkar efter exakta mått tycker jag. Men de där ser jättebra ut!

    SvaraRadera