torsdag 19 november 2015

Nugget och Brunsås växer

De 16 yngsta har nästan vuxit ikapp Skrållans tre veckor äldre kycklingar. Det är så roligt att se hur de växer och många av de yngsta har helt fantastiska färger. Nugget är fortfarande mycket mindre än de andra och jag tror att hon är en flicka. Brunsås är troligtvis en tupp och han har på sistone blivit mycket lik en av sina bröder. Jag tror tyvärr att det inte är så många hönor utan mest tuppar i yngsta gänget, men jag är inte helt övertygad ännu.

Nugget har vuxit...



Här är en helt färsk bild...

...och en till

Ser ni så liten hon är jämfört med syskonen?

Brunsås har också vuxit...

Senaste bilden innan det ljusa i ansiktet försvunnit så jag är osäker på om jag kan skilja ut honom...

Härliga färger och många har bra kamouflage 

Nugget främst i bild och en till höna bakom

Fler med vackra färger. Troligen tuppar... 

1 kommentar:

  1. Åh vad de är fina! Nugget är ju jättesöt! Bra med några hönor iaf, jag börjar bli orolig för att alla mina småttingar ska vara tuppar, de är så himla trevliga och orädda. Men råkar jag ha en handske på mig då jag sticker in handen blir de livrädda, min bara hand skuttar de upp på om de får tillfälle. :) Karina

    SvaraRadera