söndag 15 februari 2015

En blåsig söndag

Det har blåst ordentligt idag, men jag låter mig inte påverkas så mycket. Jag och Filippa gick en ordentlig promenad med inslag av höga benlyft som är nyttigt för hennes bålstabilitet och därmed ryggen efter diskbråcket. Hon har varit hos mamma och Dan i flera dagar så det var extra mysigt att ha henne hemma igen och njuta av hundpromenad!

Därefter blev det en promenad med Adilliya och vi gick genom passager som hon tycker är lite svåra. Det gick bättre än förra gången och det var bara inför språnget över diket som hon behövde övertalas lite. Hon var pigg och glad och kanske gjorde blåsten henne lite extra livlig. Det var en jättetrevlig och mysig promenad!






Sist ut var Malchic och vi red i mossen där han inte varit på länge. Han var jätteduktig och det var först när en granne kommenterade att det såg skönt ut att kunna vara ute och rida på en lugn häst trots blåsten som jag förstod att det inte är så självklart. Han uppförde sig trots att vi red förbi många hästhagar med busiga hästar. En liten busvändning blev det i en galopp, men det var bara att be om en ny galopp efter att vi gjort en liten volt. Man märkte att han gärna busat till det, men jag höll honom i trav för att inte be om tokgalopper när han var som mest framåt. Det kändes som en bra strategi och det var en jättetrevlig ridtur!

1 kommentar: