torsdag 12 februari 2015

Vem blir egentligen svettigast när Adilliya löshoppar?

Adilliya är alltid mån om att följa med ut på saker och det har blivit både promenader och ridhusbesök. I måndags blev det löshoppning igen och hon började förstå det där med att man driver henne bakifrån. Det gäller att försöka tajma så att hon är efter Cilnyi för hon känner sig obekväm med att Cilnyi driver henne framför sig, vilket hon gör när hon får chansen och så snabbt som Cilnyi springer kommer hon snabbt ikapp även om det började bra.

Det kändes jättebra att Adilliya förstod när man drev bakifrån och hon bjöd på något fint hopp och härliga bocksprång, men Cilnyi kom snabbt ikapp så på slutet fick de hoppa lite en och en. Då fick jag ta av mig jackan och springa före ett par varv. Då skiner hon upp och hoppar glatt efter i galopp. Hon är ju väldigt snäll, men jag känner ändå att jag vill ha lite koll bakåt så att hon inte kommer för nära och landar på mig eller något. Hon vill ju gärna vara nära och är så ung och växer så det är inte så lätt att ha koll på sin kropp, men det kändes jättebra och hon var rädd om sin matte. Det är nog inte många som skulle springa och hoppa hinder framför en lös unghäst som skulle kunna busa till det. Jag tror att löshoppningen gör Adilliya gott och hjälper henne att få bättre kroppsuppfattning. Det är väldigt låga hinder så det handlar mest om koordination, att röra på sig och ha roligt! Så till svaret på rubriken... Adilliyas varma vinterpäls i det milda vädret gjorde henne riktigt svettig av löshoppningen och jag blev faktiskt inte svettig trots att jag sprang nästan lika mycket ;-)

Svetten syns inte så väl på bilden och hon torkade fint på hemvägen

3 kommentarer:

  1. Åh vad söt hon var på den bilden! Hon är ju alltid söt, men nåt med hennes uttryck är underbart! :) Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Härligt att man kan ana hennes känsla genom foto <3

      Radera
    2. :-) Härligt att man kan ana hennes känsla genom foto <3

      Radera