söndag 27 juli 2014

Badat med Malchic

Efter flera timmars diskande efter födelsedagsfest fick Helena mig väldigt sugen på att rida till sjön och väldigt spontant bestämde vi oss för att ge oss iväg och ha bikini till hands :-) Jag glömde insektssprayet och det var en hel del blodtörstiga bromsar på vägen till sjön, men inte värre än att man kunde få bort dem och på hemvägen var det jätteskönt! Hästarna var pigga och glada och hemvägen gick rekordsnabbt inte bara för att vi tog en genväg. Det var verkligen en vacker kväll och efter alla dagar av strålande sol njöt vi av den växlande molnigheten.

Nere vid sjön bytte vi om och gav oss ut i vattnet. Malchic brukar vara tveksam när man rider ut mot vattnet och de sjunker ner en bit i sanden, men det var som att han förstod att det skulle badas och att det var skönt att få lite svalka. Han följde fint med ut i vattnet och vi gick som i cirklar där ute där han precis bottnade. Vi gick inte så långt ut att han behövde simma och han kändes inte riktigt redo för det med tanke på att han tidigare knappt velat gå ut i vattnet alls. Jag kunde tidvis simma bredvid och han är så duktig och har sådan koll på sin kropp att jag inte var rädd att bli trampad eller knuffad. Det var verkligen en underbar känsla och jag ser fram emot fler bad med min prins <3

Ingen bild på oss i vattnet, men ni får föreställa er...

1 kommentar:

  1. Låter härligt....och prinsen hittade....till sjön ;)

    SvaraRadera