onsdag 30 juli 2014

Jag faller verkligen för min ballerina

När det gäller Adilliyas träning så tänkte jag nu efter premieringen gå över till mer natural horsemanshiplekar, men promenader är ju så trevligt och dessutom nyttigt så det blir mycket sådant...

Idag blev det en kortare promenad med fokus på tempoövergångar. Första traven blev dock väldigt snabb och Adilliya blev så närgången att hon skoningslöst (men inte alls med mening) fällde mig som en fura. Jag bara störtade ner i gräset och Adilliya verkade helt obrydd och tänkte att det var ju trevligt med picknick :-) De flesta hästar skulle bli skärrade av att deras matte föll in precis framför deras fötter, men inte Adilliya inte, hon är så förståndig <3

Efter fallet blev det jättefina övergångar och bäst blir det när jag bara tänker trav och går vid sidan. När jag efter tempohöjningen börjar springa för att hålla en snabbare trav blir det lätt för snabbt och Adilliya kommer in på mitt spår. Vi övar vidare och ryggningarna går riktigt bra nu :-) Hon är så duktig och jag föll för henne för länge sedan även om det skulle dröja tills idag innan jag bokstavligen föll ;-)



5 kommentarer:

  1. Akta dej för hovarna....bebisar kan vara hårdhänta utan att de menar det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både Malchic och Adilliya är duktiga på att ha koll på var de sätter hovarna så jag var inte orolig, hon är ju vig med ballerinan :-)

      Radera
  2. Jag är så glad att du föll för Adilliya den första gången. Den här gången var det förstås lite onödigt, men hon menar inget illa:) Hoppas du landade mjukt i alla fall.

    Kramar från norr både till dig och ballerinan <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också glad att jag föll första gången och jag landade mjukt :-) Nej, hon menar verkligen inget illa och det var bara en nyttig erfarenhet att ha provat ;-) Även sådant oväntat klarar hon galant och jag känner ännu större tillit <3
      Kram

      Radera
  3. Hihi, bra du inte gjorde dig illa! Gorby har en väldigt snubblig matte och jag har trillat framför hovarna flera gånger, han stannar och väntar så snällt - även den gången jag halkade på is utanför stallet precis när vi skulle in och han såg sin matbunke alldeles innanför. :)

    SvaraRadera