fredag 1 maj 2015

Adilliyas framsteg i driving game

I måndags var Adilliya riktigt pigg när vi tränade lite lekar på den temporära ridbanan hemma hos mig. Det blev en del trav och hon var jätteduktig. Hon kändes väldigt lyhörd och när jag skulle flytta bogarna kunde jag göra det utan att röra henne och jag blev så lycklig!!! Jag är så glad och stolt ♡

Bakdelen är mycket lättare och den har hon med lätthet flyttat med både porcupine game och driving game länge, men bogarna har varit svårare och det har krävts tydligt tryckande med spretande fingertoppar i porcupine game för att hon skulle flytta. Det har verkligen blivit bättre, men att hon skulle flytta utan att jag nuddade hade jag knappt våga tro än. Det visar hur bra det är att verkligen börja med minsta möjliga signaler så att hästen har chans att vara så lyhörd det går.


1 kommentar:

  1. Jättebra! :) Brorsan hälsar att varken matte eller han kan några games, men att det funkar bra med flyttningar för pekfinger. Oftast! Om man inte äter förstås!! ;)

    SvaraRadera