måndag 11 maj 2015

Malchic ger hästmersmak

Malchic är extremt förståndig och han är så medveten och omtänksam när han förstår att vi ska interagera med någon hästovan. Han kan vara lite otålig vid uppsittning, men sedan är han helt fenomenal. Hans otroligt mjuka rörelser hjälper också till att göra upplevelsen extra behaglig. Han ser det som att han är ute med mig, men tar hand om den på ryggen även om han inte skulle lyda den för den får mest åka häst. Han har bjudit allt från en 70-årig nybörjare till små barn och vänner i min ålder på ljuvliga naturupplevelser och det är så härligt! Senast var det en tioårig pojke som aldrig tidigare ridit och han fick rida en barbackatur och hålla i manen. Det sken i blicken på honom och han menade att det var ännu roligare än han trott. Han travade även barbacka utan problem i Malchics sagolikt mjuka trav.

I förrgår var det en hund som skällde osäkert på mig och Malchic när vi kom ridande. Matten förklarade att hunden aldrig träffat någon häst förut och jag frågade om vi kunde hjälpa till. Jag sade att Malchic är van vid hundar så de kan komma fram om de vill. Hunden gick fram och hälsade och slutade skälla och det var härligt att kunna hjälpa till. Första intrycket betyder mycket och jag är så tacksam över att Malchic kan få människor och djur att få positiva intryck som ger mersmak för hästar.

Ingen dagsfärsk bild utan det fick bli en autoeffektbild som jag tycker visar Malchics godhet 

1 kommentar:

  1. Underbart! Gorby brukar också få ställa upp, speciellt när det kommer barn som är osäkra. Han flyttar inte en fot fast de kan vara rätt många som knallar runt och drar i svansen (snällt) och klappar honom överallt. Så skönt med vänliga hästar! Skrufa är ju också snäll, men hon är äldre och mera vis.. ;)

    SvaraRadera