måndag 21 september 2015

Inspirerande clinic med Perry Wood

I förra veckan hade jag förmånen att hjälpa till vid Perry Woods ridclinic i Skåne som min instruktör Ewa Angantyr anordnade. Har ni möjlighet att träna för Perry så är det verkligen något jag rekommenderar både för att det är enormt givande och roligt! Perry ser verkligen små saker som gör otrolig skillnad och han för fram det på ett hjärtligt och underhållande sätt när han blandar engelska och svenska som bara han kan. Han har haft clinics i Sverige i över tio år och måste ha språklig fallenhet för han fortsätter hela tiden att snappa upp fler ord och uttryck.

Jag tar med mig massor från clinincen såsom att höger galopp och vänster galopp är två olika gångarter och att man alltid ska vara specifik kring vilken man önskar. Att på volt lägga fokus ut från volten dit man vore på väg om man fortsatte rakt istället för att fokusera på voltens mitt är en annan grej jag tar med mig och det är särskilt värdefullt för unghästar.

Jag slutar aldrig rysa till av lycka när jag ser hur hästen speglar sin ryttare och hur millimetersmå förändringar gör stora skillnader hos hästen och dagarna bjöd på många sådana ögonblick. Att se hur ryttare och hästar bokstavligen växte framför ens ögon är fantastiskt att se och den glädje som förmedlades smittade verkligen. Jag ser fram emot fler clinics med Perry i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar