måndag 14 september 2015

Skogspromenad med Adilliya och hennes kompis

Jag och Adilliya har börjat promenera ihop med grannen och hennes femårige nordsvenskvalack Loke mer regelbundet. För Loke blir det en del ridning med och det är kul att få vara med som stöd. Adilliya och Loke uppskattar varandras sällskap och är båda väldigt trygga och tyr sig till sin människa om de blir osäkra.

Igår gick vi förbi bland annat kossor, barn på halmbalar, prasslande plast, traktor och hagar med smäckra busiga unghästar och energiska föl. Hästarna piggade upp Adilliya lite när de sprallade precis bredvid, men annars var det helt lugnt.

När jag skulle hjälpa kompisen vid uppsittning lämnade jag Adilliya betande och när jag vände mig mot henne igen kunde jag inte låta bli att fotografera. Hon är var så vacker i det gröna och så duktig att jag inte tvivlade på att hon skulle stå lugnt. Jag försökte även fotografera lite i farten sen, men det gick inte så bra... Jag borde ha lärt mig att inte ens försöka utan bara uppleva och njuta. Jag vill bara dela med mig även om det behöver upplevas...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar