lördag 27 februari 2016

Första gången i sadeln på Adilliya

Tre gånger har jag ridit Adilliya barbacka och det har gått lugnt och fint och jag tänkte att vi ska rida lite i sadel för då fördelas min vikt bättre på hennes rygg. Adilliya har inte minsta bekymmer med att få på täcken eller sadel på ryggen så det är inget vi tränat på precis mer än att hon fick ha på sig sadeln på en promenad i onsdagskväll. Hon har haft Malchics sadel en gång och provat sin egen i stallet en gång, men annars har hon nog inte burit sadel alls och nu var det längesedan.

I fredags satt jag upp i sadel på henne för första gången och det gick hur bra som helst. Vi var på ridbanan och Helena höll i när jag satt upp och gick sedan framför Adilliya som lite guide. Vi skrittade några varv åt båda håll och det gick lugnt och fint och sedan var vi nöjda för dagen. Nästa gång blir det att vi rider ute och jag siktar på att bygga vana, balans, styrka och framåtdriv ute i naturen innan vi tränar mer ridning på ridbana.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar