söndag 22 mars 2015

Adilliyas helg med både energi och fikapaus

Igår var det busväder och snöade till och med lite mitt i blåsten. Jag hade planer för dagen och kvällen, men innan jag for fick Adilliya komma ut på en kort promenad i träns. Hon var riktigt pigg och alert, men samtidigt så snäll som hon alltid är. Hon verkade bekväm med tränset och vi travade en del för hon var verkligen sugen på det. Jag hade visningsgrimskaftet och det är inte så långt men hon kunde ändå trava runt mig jättefint. Hon hoppade till för något och det blåste ju ordentligt så det var nog något hon fick syn på i en trädgård, men hon lugnar ju sig lätt och springer inte utan hoppar bara till. Vi var inte ute länge, men det kändes jättebra att låta henne ha tränset under lite mer energiska förhållanden och den korta stunden gav mycket. En perfekt start på en härlig dag som avslutades med en underbar musikalföreställning med familjen!


Idag blev det en promenad tillsammans med Helena och Cilnyi och Adilliya var mycket lugnare. Vi började med att låta dem springa av sig i min hage, men Adilliya verkade inte ha någon extra energi utan fokuserade bara på att äta av det lilla gräs som finns kvar eller möjligtvis börjat växa. Efter det gick vi lite över bommar som ligger prydligt i hagen och det gick bra. Jag tror knappt att Adilliya gått över bommar så innan. När vi lämnade hagen gick vi över stubbfälten till mossen och där blev det blåbärsris och ljung till fika, vilket uppskattades.


2 kommentarer:

  1. Konstig smak du har till mellanmål ;)

    SvaraRadera
  2. Ska det vara fika till oss blir det såklart kakor :-)

    SvaraRadera