måndag 16 mars 2015

Mms som får en att jubla!

Finns det något som glädjer en mer på jobbet än mms med mysbilder på ens djur? Jag vet inte hur många underbara bilder jag fått från Helena med Anja och Filippa:-) Filippa är även hos mamma en del nuförtiden och det är så härligt med bilder på henne framför brasan, gosande med en katt eller något. För ett par veckor sedan kom dock den absolut mest värmande bild jag fått!!!

Först en härlig bild på Adilliya i solen, där man även skymtar Malchic i bakgrunden...

...sedan kom den sensationella! Malchic kliar Adilliya!

...och inzoomat.


Jag har aldrig sett Malchic klia någon tidigare och han har en väldigt stark integritet. Att han väljer ut Adilliya känns nästan overkligt samtidigt som det känns naturligt. Hon är ju så otroligt mild och snäll och är det någon som Malchic ska våga öppna upp sig för så är det hon. Tänk att han har det i sig att faktiskt visa sådana känslor. Man kan se hur Adilliya står nästan andäktigt och inte vet hur hon ska reagera. Hon står så stilla och jag tror att hon funderar mycket på vad hon ska göra. Hon vet ju precis hur man kliar varandra, men kan Malchic verkligen vilja göra det ... och med henne? Malchic är ju kung och hon lyder hans minsta vink.

Jag blev så lycklig och jag hoppas att detta var början på en närmare vänskap! Jag önskar verkligen Malchic den glädje det ger att ha en hästkompis att klias tillsammans med och att den vännen skulle vara Adilliya känns ju nästan för bra för att vara sant! Mina älsklingar <3

11 kommentarer:

  1. Jag fattar ingenting....... men huvudsaken är att du är glad;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Malchic gillar Adilliya mer än jag vågat drömma om <3

      Radera
    2. Malchic gillar Adilliya mer än jag vågat drömma om <3

      Radera
  2. Åh vad underbart! :) Karina

    SvaraRadera
  3. Ja Adilliya vet ju verkligen hur man kliar. När hon var liten sprang hon runt och ville bli kliad av alla, så stackars Minna som var lägst i rang och Gastroler (pappahingsten) sprang från henne för att inte få uppläxning av flockledaren Hinica som inte tyckte det passade sig.

    Hoppas det är början på en djupare vänskap, och att Malchic kan ta emot lite kliande också, för Adilliya är verkligen duktig på att hitta rätt ställen. Trodde nog aldrig jag skulle se henne stå och bli kliad så där utan att få ge tillbaka, så det är nog nyttigt för henne att tänka efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att höra! Ja, jag hoppas också att det utvecklas <3

      Radera
  4. Åh, förstår din glädje! <3
    /Sy

    SvaraRadera
  5. envishet brukar ge resultat :D
    härligt att Adilliyas tysta envishet har gett resultat :D
    kan tänka mig att hon var chockad :D
    mvh ulrika vestin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att Adilliya tagit något initiativ, utan att Malchic märkt hennes utomordentliga lämplighet :-) Håller dock med om att envishet ger resultat! Det ligger säkert mycket i det! Tack!

      Radera