onsdag 4 mars 2015

En regnig måndagskväll full av hopp

I måndagskväll efter rehabilitering med Filippa och mockning i regn var det dags för löshoppning igen hade jag och Helena tänkt. Jag med mig Malchic som omväxling och Helena tog med både Cilnyi och Idun. Jag var osäker på hur det skulle funka med Malchic för han kan bli lite av en bromskloss i sitt sätt att bestämma över de andra hästarna i sådana situationer. Jag tänkte att han kanske får hoppa själv i så fall så döm om min förvåning och glädje när han lycklig sprang runt med härlig framåtbjudning och stolt hållning. Han och Cilnyi hade fantastiskt driv och susade runt och hoppade medan Idun som är så liten sprang runt och hoppade och sprang in och ut ur banan under tråden lite som hon ville. Det var en så härlig känsla och jag är så tacksam över att få uppleva sådant en vanlig regnig måndagskväll...

2 kommentarer:

  1. Ja även regniga måndagkvällar tillhör livet....;)

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart! (Lite avis är jag :) )
    /Sy

    SvaraRadera