söndag 29 mars 2015

Lördagen i korthet

Dagen började med en skön promenad med Filippa innan frukost.

Efter det tog jag ut Malchic på en tur till nya mossen. Jag promenerade dit och red sedan i mossen och hela tillbakavägen. Vi hade riktigt bra tempo och Malchic bjöd på flera härliga galopper trots att han verkade lite trött i början och jag misstänkte träningsvärk efter lektionen.

När jag släppt tillbaka Malchic i hagen var det äntligen Adilliyas tur, hon hoppas ju alltid att det är hon som ska få komma med. Det blev en lite lagom promenad med Adilliya och hon var väldigt lugn och aningen trött.

När jag kom hem pysslade jag med hönsen som kommit på att man kan lägga ägg ovanpå värpredena bakom skivan som står där. Det har resulterat i trasiga ägg och jag kom på att man kan försöka göra ett riktigt mysigt rede där bakom med en massa halm som skydd åt det hållet jag tror att äggtjuvar kommer åt. Vi får se hur det blir, men hon som lägger vita ägg har börjat värpa igen nu så jag hoppas att jag lyckas få det både mysigt och skyddat från äggtjuvar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar