söndag 1 mars 2015

Hönsen njuter av uteliv och flyttar till lyxhem

Sedan några dagar råder inte längre förhöjd skyddsnivå mot fågelinfluensa och hönsen njuter av att vara ute i solskenet och äta gräs. Idag var mamma och Dan här och hjälpte till att förbereda för deras flytt. Efter en del funderingar har jag nämligen bestämt mig för att låta hönsen flytta in i "Lillstugan" som finns i trädgården. Den har stora fönster, belysning och till och med infravärme. Att de får ett riktigt hus med stabilt trägolv känns jätteskönt och jag hoppas verkligen att det ska hålla gnagare och rovdjur borta. Både möss och råttor har tagit sig in i de andra hönshusen jag haft och nu vill jag verkligen att det ska få ett slut. Den ljusa öppna planlösningen känns riktigt bra och läget är perfekt, med fin utsikt och entré rakt ut i centrala trädgården. Jag hoppas verkligen att de ska trivas! Här kommer lite bilder från de senaste dagarna.







8 kommentarer:

  1. Åh vilken vacker tupp! Och hönorna har jättefina färger. :) Lyxdjur! :) Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! De är verkligen härliga och så snälla och sociala med <3

      Radera
    2. Tack! De är verkligen härliga och så snälla och sociala med <3

      Radera
  2. mamma, Dan och Helge2 mars 2015 kl. 00:27

    Vädret var sämre igår när vi fixade...tack för god söndagsmiddag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det är inte roligt väder idag heller tyvärr... Tack för hjälpen!

      Radera
    2. Ja och det är inte roligt väder idag heller tyvärr... Tack för hjälpen!

      Radera
  3. vill jättegärna få se bilder inifrån lillstugan, både före och efter hönsen fått flytta in :D
    /ulrika v

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns tyvärr inga "före"-bilder, men man kan tänka sig hur det såg ut med trädgårdsmöbler och förvaring av lastpallar ;-) "Efter"-bilder kommer :-)

      Radera