torsdag 15 maj 2014

Adilliya har fått pedikyr

Jag har kommit helt efter i bloggandet, men det känns naturligt att prioritera bort det när man behöver. Det är så mycket som händer och det är viktigt att vara närvarande i det och njuta av nuet. Jag får försöka blogga om vissa saker i efterhand, men det händer ju hela tiden nya saker också.

När det gäller Adilliya så verkade jag hennes hovar för första gången i söndags och det gick riktigt bra. Jag hade funderat mycket på var vi skulle vara för hon känner sig fortfarande inte helt bekväm i stallet. Jag kom dock på att hon är van vid att verkas i hagen omgiven av sina vänner så så fick det bli och hon var riktigt duktig, men jag valde att bara ta framhovarna denna gången så att hon inte skulle bli uttråkad.

Jag har haft mycket att göra i veckan så Adilliya fick vara utan sysselsättning med matte några dagar i streck, vilket gjort henne ännu mer mån om att komma fram och pocka på uppmärksamhet när man kommer. Hon är så himla trevlig och vänlig i sin kontakt att det bara är så fantastiskt ljuvligt, inte alls påfluget. Det är så mysigt med sällskapet när man mockar och pysslar och hon ser till att skaka av sig Cilnyi om hon vill att de hittar på något annat. Det är så roligt att se så mycket hästarna interagerar med varandra och de tre unga tjejerna busade ordentligt idag medan jag mockade.

Idag fick Adilliya komma in i boxen och äta lusern och hon var märkbart lugnare där än hon varit tidigare, vilket känns bra. Efter ryktningen gick vi bort till min hage och övade på start och stopp, vilket var lite svårt när gräset lockar. Hon kastar sig inte över gräset, men hon lägger inte så stor uppmärksamhet på vad jag gör och vill att hon gör. Lite bilder blev det när hon sedan fick beta lite.



2 kommentarer:

  1. Så duktig häst! Och så lik sin storebror! :) Hon ser väldigt vuxen ut, tappat mycket vinterpäls ser det ut som! :) Karina

    SvaraRadera
  2. Vilket sammanträffande matte verkade mina hovar också idag men hon tycker inte jag är lika försiktig som Adilliya när jag ska hälsa ibland... Tonåring är jag tydligen..
    Kram från Helge

    SvaraRadera